Kedves M!

Sokat gondoltam ma rád, tekintettel arra az unalom-halmazra, ami a rossz idő, a másnaposság és az engem körülvevő közhely atmoszférájának keverékéből áradt. Arra, hogy mit csinálsz. Vacilláltam azon, hogy bemegyek a könyvtárba és írok egy helyzetjelentést, de az ágyam legyőzött.

Hiányzol. Hiányzik a nyugalom, ami a jelenléteddel körülvett, a halvány mosolyod, amivel meg tudod váltani a világot.

Irigylem a kitartásod. Csinálod, egyedül, varázsolsz, fényképezel és közben nem borulsz meg semmin, nem a szőnyeg alól kell felkaparni az élni akarásod utolsó morzsáit. Az album, amit küldtél, mellesleg, tökéletesen beleillik ebbe az időjárásba, ami csak nem akar anticiklonná alakulni.

Kinyomtattam a képeket, amiket gondoltam. Közhely mondatok. Közhely gondolatok. Szóismétlés. Könyörgöm, ennyivel több kávét kéne innom, hogy értelmesen tudjak hozzád beszélni?

Megesik. Igazából azt, ami köré ezt a levelet építeni akartam, teljesen elfelejtettem. A délutáni kis bögre közben gondolkoztam el azon, hogy ugyanazt érzem, mint J.C.V… Vagyis Carrie, vagyis S. Ha érted. Az album, ugyebár. Egyszerűen nem tudom kitalálni, hogy miért lenne értelme arrébb mennem. Kimozdulni. Lebegek ebben a tehetetlenségben, várok, hogy legyen annyi inger, hogy elkezdjek tanulni. És semmi.

Három percem maradt arra, hogy befejezzem. Remélem, jól érzed magad, rég nem beszéltünk. Biztos fura látni, hogy hogyan őszülnek a fák arrafelé. Nem élénkül már fel a zöld, szépen lassan kiszívják belőle a szépséget, nem élesztik fel a moszatok. Kíváncsi lennék rá, ettől függetlenül.

És elmehetnénk csónakázni. Olyan közhelyesen. Kötött ruházatban, farmerban. A piros polárpokróccal. Meg egy adag teával.

Jövő héten lehetett volna rá alkalmunk, úgy érzem. De akkor már az információ dendrittüskévé alakítása lesz a legfontosabb.

Sajnálom, hogy így alakul, és megint nem voltam képes egy értelmes levelet összetákolni, egy normális mondathalmazt, amiben nem az a mozgatórugó, hogy írj, drágám, írj, nembaj, hogy mit.

Lassan elkezd zavarni, hogy semmi értelme. De novellát meg nem tudok. Történetet sem. Remélem, segítesz majd. Lehetsz a főszereplő.

További kellemes hétvégét,
Ölelések,
Hellebora

Egy perccel léptem túl.