Megbocsájtok magamnak, bár az eredmény nem a legtökéletesebb. De én meg messze állok a tökéletességtől. Lássuk, hogy mennyire sikerül olyanra csűrni-csavarni, hogy az analitikai 10%-on belül legyen a teljesítés. Nem a hatástanos 70% 😉

Kicsit szégyellem magam. A 70% sikerült, 6 pont nem sikerült. A kihívást viszont megfeleltnek nyilvánítom, mert nem akarok a saját kudarcom alatt fetrengeni azzal a tudattal, hogy értelmetlen vagyok és még a hobbimnak sem sikerült hódolnom ennyire egy év alatt.

Mégsem érzem magam felszabadultnak. Szóval akár ki is mondhatom, hogy nem sikerült. Drámát nem elolvasni gyökérség volt részemről, ott van a polcon az Oscar Wilde összes. Könyvtáros nénikkel nem beszélek, mert utálok ismeretlenekkel beszélgetni és a szegediek ráadásul szigorúak, Szolnokon meg csak egyszer voltam. Tolkienre egyszerűen nem jutott agyam. A többi helyett meg inkább élvezetből olvastam.

Mindenesetre nem aggódok, kezdésnek jó volt. Mindjárt elkészítem a jövő évit, amit nem maximalizmussal, hanem realizmussal és magam iránti kedvességgel készítek majd. Két nehézségi szinttel.

De örülök magamnak, azért az nem rossz, hogy egy év alatt több könyvet olvastam, mint az átlagos emberek fele.

Hesteg elvárások. De büszke vagyok.

Lentebb az elfogadási paraméterek és a mérlegelendő tényezők vannak felsoroltatva- ami mindenhova érvényes az az, hogy egy könyvet be lehet sunyítani két helyre is.

Boldog új évet(:

1. Minimum 3 könyvet elolvasni angolul a toreadlist-ről a nagyfüzetből.

Elkapott egy tapsikolásos-roham. Ugyanis majdnem sikerült; egy ferdítéssel, miszerint nem angolul olvastam az első kettőt (mert nem sikerült beszerezni és vagy drága lett volna).

  • Nathaniel Hawthorne: A skarlát betű
  • Audrey Niffenegger: Az időutazó felesége
  • Agatha Cristie: Ten Little Niggers

2. A Harry Pottereket sorrendben, újra. FAIL

3. Minimum egy könyvet egy hónapban SIKERÜLT

4. A híresebb Shakespeare drámákat. (min. 10 ) EPIC FAIL

5. Anna Karenina, mostmár aztán tényleg. EPIC FAIL

6. Abbahagyni a kockulást, hogy olvassak. Minél többször. FÉLPIPA

7. egy könyvet, aminek írójától még nem olvastam eddig semmit.

szinte csak olyanokat olvastam idén. De legyen mondjuk Steinbeck: a gyöngy (nem tetszett annyira, de ide jó lesz)

8. egy könyvet, ami az enyém, de eddig még nem olvastam el.

Agatha Cristie: Ten Little Niggers (Londonból hoztam 2014-ben haza és idén olvastam először. Szóval elfogadva).

9. egy memoárt.

Nabokov: Nézd a Harlequineket! (ferdítés, mert nem az ő memoárja, hanem az alteregójáé, de élettörténetet vezet végig).

10. egy sorozatot.

Nem sikerült, végig egy sorozatot, de olvasom az Idő kereke sorozatot (Robert Jordan), és a 2,3,4 részt idén olvastam el. És ez körülbelül 3000 oldalt jelent, hat könyvet, ami jelenthetett volna mást is. Szóval elfogadva.

11. egy novelláskötetet.

Kurt Vonnegut: Amíg a halandók alszanak

12. egy könyvet, amit borító alapján vadásztam.

Milan Kundera: A nevetés és felejtés könyve  (szivárványos)

13. egy Vonnegut-ot

Mi szép, ha nem ez? 

14. Drámát angolul BUKTA

15. Krimit, amit nem Agatha Cristie írt

Paula Hawkins: A lány a vonaton

16. Egy nap alatt egy könyvet. (HP1 nem ér 🙂

Maupassant: A szépfiú 

17. Valami, amit más ajánlott

Thomas Mann: Tonio Kröeger

18. Magyar írótól valamit.

Szerb Antal: A Pengdragon-legenda

19. Valami neten nagyon reklámozott könyvet.

Lehetne a skarlát betű, a lány a vonaton, az időutazó felesége, DE:

Margaret Atwood: A szolgálólány meséje

20. Valamit, amiből készült film.

Elizabeth Wurtzel: Prozac-ország (IMÁDTAM)

21. Valamit, amit anya ajánl.

Milan Kundera: A búcsúkeringő

22. Könyvtáros néni ajánlást. (hihi) BUKTA

23. Valami gimiből rajtam maradt könyvet.

Ferdítve a Pendragon-legendát ide lehet sunyítani, mert mindig is érdekelt a Pendragon mondakör, és az egyetem előző három évében nem kifejezetten dobtam utána a szívemet.

24. Valamit, ami 2012 után íródott/adódott ki.

Paula Hawkins: A lány a vonaton

25. Egy könyvben említett könyvet.

Kundera: A nevetés és felejtés könyve

26. Valami fejembe erkölcsöt nevelőt.

Ferdítéssel… Két, illetve három könyvet sorolok ide. A Prozac-országot, Az Üvegburát és a Pszichiátria tankönyvét … 

Hiszen megszokhattuk, hogy az én fejemben kissé más viselkedési szabályok élnek. Értékrendet változtattam, bizonyos szinten és elkezdtem lenézni azokat, akik nem veszik komolyan a mentális betegségeket. És nyúzom a környezetem, hogy kezeljék helyükön ezeket a dolgokat.

27. Könyv, aminek az írója nem lett öngyilkos és nem lőtték le. (a változatosság kedvéért.)

Kundera: Azonosság  A bácsi még él. Szerencsére

28. újraolvasni valamit, amire befejezéskor azt mondtam, hogy még egyszer.

Sylvia Plath: Az üvegbura

29. Valami minitörténetet, amit istenverte nehéz levadászni.

Minitörténet legyen a Steinbeck: a Gyöngy és a Tonio Kröeger is. És így elfogadom magamnak.

30. Valami Tolkient. BUKTA

